مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تلاش می‌شود با دو برابر کردن ناوگان در خط 5 ، سر فاصله قطارها به 5 دقیقه کاهش یابد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، هاشمی تشکری در حاشیه جلسه 1888 در جمع خبرنگاران، با اشاره به خرید واگن‌های جدید برای خط 5 متروی تهران افزود: هم اکنون تعدادی واگن برای این خط به گمرک کشور رسیده است که بخشی از آنها باید در کارخانه واگن سازی مترو تهران مونتاژ و سپس آماده بهره برداری شوند.

وی گفت : همچنین 38 دستگاه لوکوموتیو برای این خط خریداری شده و کارگاه واگن سازی هم فعال است که با ترخیص قطارها از گمرک عملیات مونتاژ آنها آغاز می‌شود.

تشکری افزود: امیدواریم مشکل تامین اعتبار هر چه سریعتر مرتفع شود که با توجه به     قول‌های مساعد وزارت کشور و با توجه به منابعی که در شهرداری برای این موضوع اختصاص داده شده بتوانیم واگن‌های مترو ترخیص کنیم و به سرعت کار مونتاژ آنها صورت گیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون یک قطار صددرصد ساخته شده برای خط های داخلی شهر تهران داریم که پس از ترخیص وارد خط یک یا دو می‌شود گفت: به منظور خرید 480 واگن برای خطوط داخل شهری یک، 2 و 4 قرارداد بسته‌ایم که به صورت سی کی دی وارد و مونتاژ می‌شوند.

معاون شهردار تهران با اشاره به جلسه روز گذشته این معاونت با وزارت کشور افزود: در این جلسه درباره یارانه و بودجه‌های عمرانی، قول‌های مناسبی داده شد که به سرعت   پرداخت‌های بعدی بودجه عمرانی و یارانه انجام شود.

وی گفت: تنها مشکل جدی در یارانه این است که مبلغ کل یارانه‌هایی که برای اتوبوسرانی، مترو تهران و سایر شهرهای ایران پیش بینی شده شاید کمتر از نیمی از نیازهای شهر تهران باشد، طبق برآوردها یارانه اتوبوسرانی یک سوم، حدود 70 میلیارد تومان و یارانه بلیت مترو براساس مصوبه شورای اسلامی شهر 48 میلیارد تومان می‌شود.

تشکری افزود: این نشان می‌دهد اتوبوسرانی و مترو با مشکلاتی مواجه هستند و البته وزارت کشور قرار است در متمم پیشنهادی خود این موضوع را از مجلس تقاضا کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به تشکیل ستاد مهر رمضان از 18مرداد گفت: با توجه به تجربیات سال‌های قبل، مقدمات کار فراهم شده است و از ماه‌ها قبل کار آماده سازی ناوگان اتوبوسرانی آغاز شده و همچنین وزارت کشور قول‌هایی برای برخی مشکلات در ایستگاه‌های گاز سی ان جی داده است.

وی تاکید کرد: مهمترین موضوعی که در این جلسات باید درباره آن به نتیجه رسید موضوع ساعت کاری ادارات است.

معاون شهردار در ادامه با اشاره به اینکه تعداد دوربین‌های نظارت تصویری از 70 دستگاه در4 سال گذشته به 400 دوربین رسیده است گفت: هم اکنون دوربین‌های کنترل سرعت در بزرگراه‌های امام علی، نیایش و صیاد شیرازی نصب شده است.

وی از تجهیز همه بزرگراه‌های پایتخت به دوربین‌های کنترل سرعت تا پایان امسال خبر داد و افزود: براساس آمار در مکان‌هایی که این دوربین ها نصب شده است سرعت‌های غیر مجاز و شدت تصادفات کاهش یافته و همچنین تعداد تصادفات فوتی تقریبا به صفر رسیده است.

تشکری در ادامه درباره توسعه خطوط اتوبوسرانی تندرو هم گفت: مطالعات دو خط 4 و 5 تکمیل شده است و ساخت این خطوط امسال در دستور کار قرار دارد.

معاون ترافیک شهردار تهران موضوع مطرح شده در جلسه امروز 1888 را موضوع تاکسیرانی بیان و تصریح کرد: با توجه به تغییر و تحولات جدی که در ساختار تاکسیرانی در دست اجراست و با توجه به نوپا بودن این ساختار جدید طبیعی است ابهامات و اشکالات در اجرا باشد.

وی رفع این ابهامات و اشکالات و اولویت دادن افراد پیاده بر سواره را از اولویت‌های کاری معاونت حمل و نقل وترافیک شهرداری دانست و گفت: به همین منظور مهمترین وظیفه هیئت عامل تاکسیرانی که حدود 3 ماه از عمر آن نمی گذرد حرکت برای تغییر ساختار سنتی تاکسیرانی و ایجاد ساختار نو و جدید است.

کد خبر 86950

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز